Wizyta w saunarium – uczta dla ciała i duszy

Sauna to doskonała forma relaksu, którą upodobali sobie w szczególności Finowie. Korzyści wynikające z uczęszczania do sauny są tak liczne, że coraz więcej osób chętnie poddaje się takiej rozrywce, fundując sobie poprawę stanu zdrowia. Jakie są zalety korzystania z saunarium?

Nowoczesna strefa odpoczynku

Wizyty w saunie przynoszą wiele walorów prozdrowotnych. Pomieszczenie samo w sobie jest znakomitą strefą odpoczynku, gdzie można ukoić nerwy i zapanować nad myślami kłębiącymi się w głowie. Sauny najczęściej zlokalizowane są przy dużych obiektach sportowo-rekreacyjnych, takich jak aquaparki. Pomieszczenia przeznaczone na saunę mają tradycyjną formę – temperatura sięga tu 50 stopni, a wilgotność przekracza 40%.

Są jednak obiekty oferujące znacznie więcej form tej przyjemnej rozrywki. W saunarium Park Wodny Kraków można zaznać relaksu w iście światowych formach. Odwiedzający mogą skorzystać z sauny suchej (fińskiej), łaźni morskiej (stylizowanej na rzymskie termy), poddać się łagodnemu działaniu sauny ziołowej czy wręcz przeciwnie – doznać mocniejszych wrażeń przy saunie ognistej. W saunarium odbywają się również ceremonie tematyczne, w których saunamistrzowie prezentują spektakularne widowisko.

Siła i witalność

Saunowanie to bardzo dobry sposób na poprawę stanu zdrowia, jednak należy się kierować zasadą „co za dużo to niezdrowo”. Aby pobyt służył zdrowiu, należy upewnić się, że nie ma żadnych przeciwwskazań co do korzystania z sauny.

Co można zyskać, odwiedzając saunarium? Każdy seans poprawia przede wszystkim krążenie krwi, co daje ciału siłę oraz witalność. Organizm oczyszcza się z toksyn (przez co poprawia się kondycja skóry), zwiększa się wydolność, poprawia metabolizm. Saunowanie wzmacnia serce i zwiększa ogólną odporność organizmu. Pojedynczy seans działa też korzystnie na ciało – już kilka minut w saunie fińskiej pozwolić spalić nawet do 300 kalorii. Nic dziwnego, że chętnie korzystają z niej zawodowi sportowcy i osoby aktywne fizycznie. Głębokie odprężenie we wnętrzach sauny obniża poziom stresu, co przekłada się na jakość snu.

Przesiadywanie w saunie należy do przyjemnych czynności. Nie każdy jednak może cieszyć się walorami, jakie przynosi zdrowiu parowy seans. Z sauny nie mogą korzystać osoby z zaburzeniami układu krążenia, żylakami czy cierpiące na schorzenia skóry. Wizyta w saunie nie jest też zalecana osobom zmagającym się z ciężkim przebiegiem przewlekłych chorób.

Specjaliści zalecają, by w tygodniu wykonywać maksymalnie dwa kilkuminutowe seanse w saunie. Po opuszczeniu pomieszczenia należy natychmiast uzupełnić płyny – najlepiej sprawdzi się woda mineralna. Wskazany jest też 30-minutowy odpoczynek.

Przygotowanie

Przed wejściem do sauny należy wziąć prysznic i wytrzeć ciało do sucha. Podczas sesji nie wolno mieć na sobie biżuterii, panie powinny dodatkowo zmyć makijaż. Przebywanie w saunie oznacza utratę znacznej ilości wody poprzez jej wypacanie. Przed rozpoczęciem sesji zaleca się wypicie około 1 litra wody, co zapobiegnie uczuciu osłabienia, jakie zwykle towarzyszy przy pierwszych wizytach w saunarium.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.